Markaz boshlig'i:
O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi va “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to‘g‘risida”gi qonunlari hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarorlari talablar asosida ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan. 2017-yil 20-apreldagi PQ-2909-son qarori talablaridan kelib chiqib, ijtimoiy-iqtisodiy sohada amalga oshirilayotgan islohotlar, shuningdek uzluksiz ta’lim tizimida ta’lim sifatini nazorat qilishni yanada takomillashtirish maqsadida kadrlar tayyorlash sifatini nazorat qilish va o‘quv jarayoni samaradorligini xolis baholash sohasida davlat siyosatini amalga oshirish, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-iyuldagi 515-son qarori qabul qilindi. Mazkur qarorning 14-bandiga muvofiq, Muhammad al-Xorazmiy nomidagi Toshkent axborot texnologiyalari universiteti Davlat inspeksiyasi boshlig‘ining taqdimnomasiga binoan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan 3 nafar xodimdan (bo‘lim boshlig‘i va 2 nafar bosh mutaxassis) iborat bo‘ldi. Sifatni nazorat qilish bo'limi ” tashkil etildi.
Kafedra oliy o‘quv yurtlari talabalari bilimlarining davlat ta’lim standartlariga muvofiqligini o‘rganish, tahlil qilish, kadrlar tayyorlash sifati va universitetning ichki attestatsiyasini tashkil etish hamda ichki attestatsiya natijalariga ta’sir etuvchi omillar, ta’lim sifatini nazorat qilish bilan shug‘ullanadi. Universitet rektori va Davlat inspeksiyasiga ma’lumot berish topshirildi
Kafedra oliy o‘quv yurtlari talabalari bilimlarining davlat ta’lim standartlariga muvofiqligini o‘rganish, tahlil qilish, kadrlar tayyorlash sifati va universitetning ichki attestatsiyasini tashkil etish hamda ichki attestatsiya natijalariga ta’sir etuvchi omillar, ta’lim sifatini nazorat qilish bilan shug‘ullanadi. Universitet rektori va Davlat inspeksiyasiga ma’lumot berish topshirildi
Ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarining davlat ta’lim standartlari (DTS), malaka talablari, o‘quv rejalari va fan dasturlari bilan ta’minlanishini tahlil qilish va ekspertizadan o‘tkazish;
O‘quv jarayoni sifatini, uning darsliklar va o‘quv-metodik qo‘llanmalar bilan ta’minlanganlik darajasini o‘rganish;
Talabalar bilimining DTSga muvofiqligini o‘rganish va tahlil qilish;
Ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlarning bajarilishini ta’minlash;
Kadrlar tayyorlash sifatini nazorat qilish;
Ichki attestatsiyani tashkil etish, natijalari bo‘yicha ta’lim sifatiga salbiy ta’sir ko‘rsatuvchi omillarni aniqlash, universitet rektoriga va Davlat inspeksiyasiga ma’lumot taqdim etish;
Attestatsiyadan o‘tkazish, ta’lim sifatini o‘rganish jarayonida aniqlangan kamchilik va kamchiliklarni o‘z vaqtida bartaraf etilishini nazorat qilish;
Ta’lim sifatini belgilovchi ko‘rsatkichlar holatini monitoring qilish hamda aniqlangan muammo va kamchiliklar yuzasidan tegishli tuzilmalarga tavsiyalar berish;
Ta’lim sifatini oshirish maqsadida pedagog kadrlarning malakasini oshirish jarayonida zamonaviy usul va usullardan foydalanish samaradorligini tahlil qilish;
Professor-o‘qituvchilarning asosiy ma’lumotlarining tegishli pedagogik fan(lar)ga mosligini tahlil qilish, ularning tegishli qayta tayyorlashdan o‘tganligi yoki tegishli mutaxassislik bo‘yicha ilmiy unvoni, ilmiy darajasi bor-yo‘qligini o‘rganish va universitet rektoriga ma’lum qilish; qilmoq;
O‘quv jarayoni, ilmiy-tadqiqot va ilmiy-uslubiy ishlar rejalarining bajarilishini nazorat qilish;
O‘quv jarayonining moddiy-texnik bazasi holatini tahlil qilish, uni rivojlantirish va takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritish;
Ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarini hisobga olgan holda talabalar amaliyotini tashkil etish va samaradorligini nazorat qilish;
Davlat inspeksiyasi topshirig‘iga ko‘ra universitet reytingi va baholash bo‘yicha ma’lumotlarni to‘plash, ta’lim sifatini o‘rganish va attestatsiyadan o‘tkazish jarayonida ishtirok etish;
Talabalar bilimini baholash jarayonini tahlil qilish asosida reyting ballarining xolisligi, shaffofligi va sifat darajasini baholash va boshqa bir qator vazifalar belgilab berilgan.